-->

Search This Blog

Wednesday 30 November 2011

HijrahKah Diri Ini????

اللهم صل وسلم على سيدنا محمد خاتم الأنبياء عليهم الصلاة والسلام.....الحمد لله

Segala puja dan puji kepada Allah,tuhan yang telah menciptakan kita semua untuk 1 tujuan yang suci iaitu hanya sanya, beribadah kepadaNya dengan sebenar2 ibadah...Insyaallah..Hari ni, tanggal 5 Muharram 1433, bermakna sudah 4 hari awal muharram meninggalkan kita semua...Justeru, apakah azam untuk "Ma'al Hijrah" kita tahun ni????Subhanallah!!!!

Apakah azam kita semua termasuk penulis yang lemah ini juga akan tercapai?


Nabi s.a.w. bersabda, "Orang yang sempurna Islamnya ialah orang yang kaum muslimin terselamat dari gangguan lisan dan tangannya dan orang yang berhijrah sebenarnya ialah orang yang meninggalkan apa yang dilarang oleh Allah". (HR Bukhari no 6484) 

Benar sabda nabi S.A.W, orang yang berhijrah sebenarnya adalah orang yang MENINGGALKAN APA YANG DILARANG OLEH ALLAH S.W.T>>>Jadi, apakah kita telah meninggalkan semua larangan Allah kepada kita....atau mungkin kita belum bersedia lagi untuk berhijrah??? Allah Allah Allah......

Semoga diri ini mampu berhijrah demi mengharapkan keredhoanMu ya Allah, tuhanku yang maha menerima taubat hamba2Nya yang berdosa...Sesungguhnya Allah telah berfirman : 

وَهُوَ الَّذِي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَيَعْفُو عَنِ السَّيِّئَاتِ وَيَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ



"Dan Dialah yang menerima taubat dari hamba-hamba-Nya dan memaafkan kesalahan-kesalahan dan mengetahui apa yang kamu kerjakan" (Asy-Syuraa 42:25)
10.35 a.m
Keheningan Pagi
Bait Tullab USIM
* T/F : Semoga Ma'al Hijrah kali ini membawa seribu makna buat diriKU,InsyaAllah


No comments:

Post a Comment